Apple, müzik çaları iPod Touch‘ı durdurduğunu ve insanların müzik dinleme biçiminde devrim yarattığı için büyük ölçüde övülen bir cihazı sona erdirdiğini duyurdu.
İlk iPod 2001’de piyasaya sürüldüğünde 1.000 parça depolayabiliyordu. Bugün Apple’ın yayın hizmetinde 90 milyondan fazla şarkı var. iPod Touch, daha sonra iPod’u hızla gölgede bırakan iPhone’u icat eden aynı ekip tarafından tasarlandı. Apple, iPod‘u en son 2019’da güncelledi. Yıllar içinde Nano ve Shuffle dahil olmak üzere çeşitli iPod modelleri olmuştur, ancak 2007’de piyasaya sürülen iPod Touch, üretimi durdurulan son model oldu.
iPod un Stoklar Bitene Kadar Satışı Devam Edecek!
Apple, “stoklar bitene kadar” satın almaya devam edeceğini söyledi. Apple’ın dünya çapında pazarlamadan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Greg Joswiak, gadget’ın “müziğin nasıl keşfedildiğini, dinlendiğini ve paylaşıldığını yeniden tanımladığını” söyledi. iPod hayranları, haberler hakkındaki düşüncelerini ve müzik cihazlarıyla bağlantılı anılarını paylaşmak için sosyal medyaya yöneldi. iPod’un ilk modeli, 2001’de Apple patronu Steve Jobs tarafından tipik Apple tarzında – büyük bir tantanayla, beklentiyle ve kendine özgü kot pantolonu ve siyah balıkçı yakasıyla ortaya çıktı.
Lansman etkinliği davetiyesinde “İpucu: Bu bir Mac değil” yazıldıktan sonra şirketin yeni bir müzik çalar duyuracağına dair söylentiler vardı. Jobs bir saat süren sunumunda, “Müzik herkesin hayatının bir parçası. Müzik her zaman var oldu. Her zaman var olacak” dedi.
Gecenin büyük manşeti basitti: “Cebinizde 1.000 şarkı.”Yıllar içinde John Mayer, U2 ve Oprah Winfrey de dahil olmak üzere birçok ünlü yıldız gücünü iPod’un arkasına attı. BMW, yerleşik iPod sistemine sahip ilk otomobil eğlence sistemini tanıttı ve birkaç yıl içinde çoğu otomobil üreticisi de aynı şeyi yaptı. Ancak teknik analizler, iPhone’un bir gün iPod’un yerini almasının kaçınılmaz olduğunu söylüyor. Teknoloji danışmanlığı firması CCS Insight’ın baş analisti Ben Wood BBC’ye verdiği demeçte, “Apple iPhone’u çıkarttığında bunun iPod’un sonunun başlangıcı anlamına geleceğini biliyordu. “Creative Strategies’ten Carolina Milanesi, iPod satışlarındaki düşüşün iPhone satışlarındaki artışla bağlantılı olduğunu söyledi – tıpkı dijital satışlardan akışa geçiş gibi. “iPod’un ölümü, muhtemelen Apple’ın kendi ürünlerinin rekabeti konusunda endişelenmediğinin en iyi örneğidir” dedi.